Δευτέρα, 19 Νοεμβρίου 2012

Η σημερινή Κατοχή

Σημείωση δική μας : Με τον Δημήτρη Καζάκη έχουμε σοβαρές διαφωνίες όχι τόσο πολύ στο επίπεδο των ιδεών αλλά περισσότερο στο τρόπο και στις μεθόδους που επέλεξε για να ασκήσει πολιτική. Μέθοδοι που άφηναν πολλές σκιές και ερωτηματικά. Ο απόλυτα προσωποπαγής χαρακτήρας του ΕΠΑΜ, οι καιροσκοπικές και τυχοδιωκτικές συμμαχίες(Μίκης, Παπαθεμελής) που δεν στηρίζονταν σε πολιτική και ιδεολογική ταύτιση αλλά σε σκοπιμότητες και γι' αυτό διαλύονταν εν μία νυκτί με τραγελαφικούς καυγάδες και απολίτικη ανταλλαγή ύβρεων και χαρτοπόλεμου να ακολουθεί αλλά και ο αλλοπρόσαλος χαρακτήρας του ίδιου του Καζάκη με τους βερμπαλισμούς και τα ομηρικά ξεσπάσματα ήταν επιγραμματικά μερικές από τις αιτίες που μας ανάγκασαν να κρατήσουμε εξαρχής αποστάσεις από το εγχειρημά του παρότι συμφωνούσαμε και συμφωνούμε σε πολλά. Όπως με την παρακάτω πολύ καλή αναλυσή του που τονίζει την άμεση σχέση κοινωνικής και εθνικής απελευθέρωσης δηλαδή την συνάφεια εθνικού και ταξικού που αξίζει να διαβαστεί γι' αυτό την αναδημοσιεύουμε.

του Δημήτρη Καζάκη


Η σημερινή κατοχή είναι πολύ χειρότερη από την παλιά ναζιστική κατοχή. Κι αυτό γιατί πολύ απλά δεν πρόκειται για κατοχή εδαφικής επικράτειας άλλου κράτους από εισβολέα, αλλά για ολοκληρωτική κατάλυση σήμερα του ελληνικού  κράτους και ρευστοποίηση της εδαφικής του επικράτειας, αλλά και του λαού του. Να ποια είναι η θεμελιώδης διαφορά, ταξικά και εθνικά, του 1941 με σήμερα.

Η άρχουσα τάξη σήμερα δεν χρειάζεται εθνικό κράτος. Οι εξουσίες της έχουν περάσει ήδη σε υπερεθνικό επίπεδο και η συσσώρευση του κεφαλαίου εκδηλώνεται κυρίαρχα με άυλους τίτλους και πλασματικό χρήμα στις παγκοσμιοποιημένες αγορές. Γι' αυτό και για την οικονομική ολιγαρχία σήμερα το εθνικό κράτος της είναι περιττό, ενώ το έθνος μια βολική επινόηση χωρίς υλική υπόσταση όπως ακριβώς και τα εικονικά κεφάλαια που συσσωρεύει.

Αυτός είναι ο λόγος που η άρχουσα τάξη στην Ελλάδα μαζί με τα κόμματα "ευρωπαϊκής προοπτικής" έχουν προσχωρήσει στην άποψη ότι το ελληνικό κράτος όχι μόνο δεν μπορεί να είναι ανεξάρτητο και αυτοδύναμο, δεν είναι καν βιώσιμο στις σημερινές συνθήκες. Κι έτσι από την θεωρία της ψωροκώσταινας έχουν προσχωρήσει στην ιδεολογία της αφομοίωσης μέσα σε μια ευρεία "ευρωπαϊκή ομοσπονδία" όπου έχει εκλείψει κάθε ψήγμα δημοκρατίας ακόμη και με την παραδοσιακή έννοια της αστικής κοινοβουλευτικής δημοκρατίας.

Η Ελλάδα από αυτήν την νέα κατοχή δεν πρόκειται να επιβιώσει ως κράτος τυπικά ανεξάρτητο και η εδαφική της συγκρότηση θα διαμελισθεί σύμφωνα με τα πιο επείγοντα συμφέροντα των ισχυρών της ευρωζώνης και των αγορών. Σ' αυτές τις συνθήκες, όποιος προτάσσει το "ταξικό" έναντι του εθνικού είναι στην αντίπερα όχθη, διότι πολύ απλά το μόνο "ταξικό" σήμερα που υπάρχει απογυμνωμένο από τα εθνικά χαρακτηριστικά είναι το ταξικό συμφέρον της άρχουσας τάξης.

Μόνο η οικονομική και πολιτική ολιγαρχία σήμερα μην μπορώντας πλέον να ταυτίσει το δικό της στενό ταξικό συμφέρον με το εθνικό συμφέρον, αρνείται ακόμη και τυπική την εθνική κυριαρχία, έχει πλήρως αποδεχτεί την κατάλυση του ελληνικού κράτους ως ιστορική έκφραση της ανεξαρτησίας του ελληνικού λαού και έθνους.

Επομένως, όποιος θέλει να μιλά σήμερα μόνο με ταξικούς όρους, δεν μπορεί παρά να μιλά με όρους ταξικού συμφέροντος της άρχουσας τάξης και των στρατηγικών επιλογών τους. Αδιάφορο αν κρύβεται πίσω από δήθεν αριστερή ή γιαλαντζί επαναστατική φρασεολογία. Χωρίς την πάλη για την κατάκτηση της εθνικής ανεξαρτησίας και κυριαρχίας από τον λαό δεν μπορεί ούτε καν να υπάρξει ελληνικό κράτος, δημόσιο συμφέρον, εργατικά, κοινωνικά και πολιτικά δικαιώματα για τις εκμεταλλευόμενες τάξεις και στρώματα.

Γι' αυτό και σήμερα, όσο ποτέ άλλοτε στην ιστορία, η πάλη για την εθνική απελευθέρωση και αποκατάσταση είναι απόλυτα ταυτισμένη με την κοινωνική απελευθέρωση και συνιστά το υπέρτατο ταξικό αίτημα της εποχής μας για τον ελληνικό λαό και πρωτίστως για τους εργαζόμενους. Χωρίς αυτό, χωρίς να παλέψουν για εθνική απελευθέρωση από την ΕΕ και την ευρωζώνη, οι εργάτες και γενικά οι εργαζόμενοι δεν μπορούν να διατηρήσουν ούτε καν το σημερινό επίπεδο διαβίωσής τους, ούτε καν το σημερινό επίπεδο καταρράκωσης των δικαιωμάτων τους. Είναι καταδικασμένοι να καταλήξουν σε κατάσταση λούμπεν και περιθωρίου χωρίς κανενός είδους ταξική συνείδηση ή συγκρότηση.

Όποιος λοιπόν σήμερα κατανοεί το ταξικό του καθήκον από την σκοπιά των κατατρεγμένων, από την σκοπιά της εργατικής τάξης και των άλλων εκμεταλλευομένων στρωμάτων, τότε θα πρέπει να πρωτοστατήσει στον εθνικοαπελευθερωτικό αγώνα του ελληνικού λαού. Αλλιώς έχει περάσει με την πλευρά του ταξικού αντιπάλου, με τις κόκκινες σημαίες να ανεμίζουν, χωρίς καν να το έχει καταλάβει.

5 σχόλια:

  1. Ο Καζάκης πάντα χρησιμοποιούσε "ταξική" ρητορολογία για να καλύψει την αταξική του προσσέγγιση και το χάιδευμα των αυτιών στον εθνικόφρων ΄χώρο, τον οποίο άλλωστε και αυτόν εξαπατά.
    Γι αυτό άλλωστε δε μίλησε ποτέ και δε μιλάει ούτε εδώ, για συστημική αλλαγή, κάτι το οποίο φυσικά συνεπάγεται την υποστήριξή του σε μια νεα αστική τάξη στην ελλάδα με εθνική κυριαρχία που όμως άκόμα και αυτή (εθνική κυριαρχία) είναι αδύνατη μεσα στα πλάισια της ΕΕ. Ετσι ο Καζάκης δεν τοποθετεί ως πρωταρχικό στόχο την εξοδο απο την ΕΕ (το χρησιμοποιεί ως τσιτάτο) και τα εχει ολα βολέψει στην ρητορολογία του η οποία ουτε θιγει την υπερεθνική ελιτ ουτε και την ντοπια ελιτ που τα συμφέροντά τους εξυπηρετούνται μεσα απο την ενταξη της χώρας στην νεοφιλελευθερη παγκοσμιοποίηση.

    Οποιος λοιπόν κυριε Καζακη μιλα σήμερα με "ταξικούς όρους" μιλαει με ορους των ταξικών συμφερόντων των λαικών στρωμάτων και οχι των συμφερόντων της αστικής εξουσίας που υπερασπίζεσται εμμέσως πλην σαφώς.
    Ο αγώνας είναι Και κατα της υπερεθνικής ελιτ Αλλα Και κατα της ντοπιας που τα συμφέροντά της είναι ενσωματωμένα σε αυτά της πρώτης.

    Επίσης για οσους δεν εχουν καταλάβει τη πολιτική καζάκη (εξοδο απο ευρώ οχι απο ΕΕ)- αλλωστε σημαία τους εχουν κανει τη δραχμή - η εξοδο μονο απο το ευρώ είναι θα είναι και η τελική καταστροφή για τα λαικά στρώματα, ενα σενάριο που είναι εδώ και πολύ καιρό στα συρτάρια της ΕΕ για να το παίξει οταν χρειαστεί τρομοκρατωντας το κόσμο για να γυρίσει πίσω στο μαντρι του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Για να συνεχίσω, ενα Μετωπο που βάζει ως πρωταρχικό στόχο την εξοδο απο την ΕΕ/ΟΝΕ δεν τη βάζει γιατι ετσι του καπνισε ή γιατί του φαίνεται ως αίτημα και ολίγον ριζοσπαστικό για να το βαλουμε ως σαλτσα...
    Η μονομερής εξοδο απο ΕΕ/ΟΝΕ είναι απαραίτητη προυπόθεση για την Οικονομική αυτοδυμαμία της χώρας, η οποία με τη σειρά της ειναι βασικη προυπόθεση για την αντισυστημική αλλαγή. Ο Καζάκης λοιπόν ακόμα να "ανακαλύψει¨" την οικονομική αυτοδυμαμία που χωρίς αυτή το να μιλάει για "εθνική απελευθέρωση" είναι τουλάχιστον γελοίο αν οχι εσκεμμένα υποκριτικό.

    Η εθνική απελευθέρωση (και αυτή ορίζεται με ορους αυτοδιάθεσης και οχι αναβίωσης της ντοπιας αστικης τάξης) στις σημερινές συνθήκες της παγκοσμιοποίησης είναι απλή συνέπεια της Κοινωνικής απελευθέρωσης που μπορεί να πραγματοποιηθεί μονο με αγώνα κατά της υπερεθνικής και ντοπιας ελίτ.

    Aυτά για να προωθηθεί επιτέλους ο ρεαλιστικός πολιτικός διάλογος και οχι οι διάφορες εκδοχές των ψευτοαπελευθερωτικών τσιτάτων που ο κόσμος σιχάθηκε και βαρέθηκε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Φοβάμαι ότι ο Καζάκης ούτε ταξική ανάλυση έχει (η εθνική απελευθέρωση είναι συνέπεια της κοινωνικής σήμερα και όχι το αντίστροφο όπως λέει, μιας και ένα πολύ μεγάλο μέρος της ελληνικής κοινωνίας τη στηρίζει), ούτε θεωρία για την παγκοσμιοποίηση έχει (η παγκοσμιοποίηση αυτή δεν έχει σχέση με τη διεθνοποίηση του κεφαλαίου που λένε και μαρξιστές), ούτε και βέβαια συνδέει την έξοδο από την ΕΕ με την οικονομική αυτοδυναμία, που είναι το κρισιμότερο στοιχείο για να ισχυριστεί κανείς ότι ξέρει πού βαδίζει και τι θέλει να κάνει, πέρα από μια πιθανή συμμαχία με το "εθνικό κεφάλαιο", που δεν αποκλείει ο Καζάκης. Γι' αυτό δε νομίζω ότι ξεφεύγει από τη γενική καιροσκοπική και "του ποδαριού" ανάλυση που συνήθως υιοθετεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Προς pirateincl,

    σε κάθε κείμενο του Καζάκη όπως και του ΕΠΑΜ, η έξοδος από την ΕΕ είναι πρωταρχικός στόχος και βασικό πρόταγμα.

    Συλαμβάνεσαι ανενημέρωτος και οφείλεις να ανασκευάσεις και να ζητήσεις συγνώμη.

    Βασίλης Σ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. συμφωνώ με τον Βασίλη από πάνω και με το συμπάθιο από που βγάζεις αυτές τις ανοησίες που λες pirateincl??

    ΑπάντησηΔιαγραφή